torsdag 9 december 2010

Torsdag en helt underbar dag xD

Jaha då var det torsdags kväll och jag är helt överlycklig. Kom precis hem från min morbror Patrik och hans Fru Cathrine samt min MORFAR.  Ja just det MORFAR. Gud aldså :) Har saknat att träffa honom. Men vi tar hela historien från början eller vad tycker ni ? =)

Det var såhära att min morbror Patrik skulle sälja en liten tv och dvd billigt och dom ringer alltid min pappa om han vill ha sakerna innan han säljer det till andra och det är ju bra :). och pappa sa givitvis ja till tvn och dvdn. För då får min bror Andreas den i julklapp. Pappa ringde Patrik och kollade om dom hade kommit hem vid halv 4 tiden idag. Och det hade dem strax efter körde vi till Fleninge där dom bor just nu det ligger precis utanför Väla området :). Vi kom dit och Deras hund Tess skällde på mig så in i norden i början men sådan brukar hundar vara men hon är ju 10 år med . Men jag frågade var morfar var. Ni som inte vet så bor morfar hos Patrik och Cathrine i och med dom har köpt en tomt i ödåkra så dom håller på att bygga ett hus där så skall min morfar ha övervåningen och Cathrines mamma undervåningen det skall bli 2 lägenheter där det kommer bli så mysigt. =). Men i alla fall det var första gången jag var i huset eller rättare sagt hos dem över huvudtaget. Jag frågade som sagt var Morfar var då var han på övervången och rakt fram var där en stängd dörr. Pappa gick bakom mig för jag sa du får följa med :). Han sa javisst. :D Och nu säger jag såhär jag har ej träffat min morfar på flera månder. Men när jag knackade försiktigt på dörren sa han kom in och jag öppnade såklart dörren :). Och sa Hej Morfar. Han tittade länge på mig och han blev väldigt chockad att jag var och hälsade på honom. Och efter några sekunder sa han Heej gumman det var jätte längesen. Jag fick en BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMSSSSSSSSSSSSSEEEEEEEEEEE kram. Då menar jag en sådan riktig kram som man får av sin mormor/morfar/farmor/farfar. Det var en väldigt varm och glad kram. =) han frågade vad jag gjorde nu förtiden och jag sa jag går skolan restaurang utbildning på Lernia och det går bra då sken han ännu mer upp. :)

Så nu blir det att träffa morfar mer och mer. :) Nu har jag hans mobilnummer och han har mitt =). Men en sak fick jag han till :D Han skall göra en FACEBOOK!!! :D Helt överlycklig är jag :). Det får bli nästa gång när man träffa honom så skall jag hjälpa han med det :).

Men i allafall så sa min morbror Patrik om inte Cathrines mamma skall bo på undervåningen får jag och Patrik hyra de :D för 6500 i mån + el :) då är det min morbror som skall ha hyran :). Han tänker på oss med :D men det är i reserv om hon ej vill bo där. Hon är lite velig just nu. Så vi får verkligen hålla tummarna :)..

Det var det jag menade på facebook att jag längtar. Och det gjorde jag verkligen. Allt blev så lyckat idag.. Ville inte ifrån. Kunde sitta i timal och prata med morfar om allt mellan himmel och jord. =).

Men vi ses snart igen som sagt:).

Ni får ha det bra alla

Puss och Kram :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar